방문자 분석





[분석] 방문자 분석 

방문자/재방문자수/신규방문자로 구분하여 방문수 비교해봄 (한달 기준)
총 방문자 수 중 신규방문자가 많다는 것을 알 수 있음
재방문자는 꾸준히 증가세이지만 신규방문자 수가 현격히 감소되고 있음이 확인됨 



외부광고 시점과 이벤트 시점을 두고 일별 방문자수를 분석해보니 
광고에 대한 효과가 크고, 이벤트를 실행했을 때는 소폭 증가 추세를 보이고 있음 

따라 지속적인 외부유입이 요구되며, 유입된 방문자의 선호도를 높이기 위한 
웹사이트 내 이벤트의 유기적인 연계가 필요해 보인다는 결론 도출 






[Analysis] Visitor Analysis

Visitor / Number of Visits / Number of Visits (Monthly)

You can see that there are many new visitors out of the number of visitors
It is confirmed that the number of returning visitors is steadily increasing,
but the number of new visitors is decreasing sharply.

We analyzed the number of visitors per day for the time of external

advertisement and event
The effect on the advertisement is big, and the event is slightly increasing when
it is executed.

In order to increase the preference of the incoming visitors, I conclude that the organic linkage of the events in the website seems necessary.




댓글